Erdély csodás tájain jártunk

2017. október 2-7.

Mesés tájak, rabul ejtő gazdag hagyományok, kulturális sokszínűség és legendás vendégszeretet élvezetének voltunk részesei Erdélyben.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei és Miskolc Városi Nyugdíjasok Érdekvédelmi Szövetsége szervezésében, ez évben október 2-7-e közötti időben, harminckét fő nyugdíjas ismerkedett Erdély csodálatos tájaival. A nagyon olcsó áron megszervezett kirándulás, és a felejthetetlen tájak-, történelmi emlék- és kegyhelyek látványa, csodás élményt jelentett a csoporttal először Erdélybe látogatók számára. Akik pedig korábban is jártak a most bejárt vidéken, szívesen ismerkedtek újfent, és kaptak friss információkat a látottak kapcsán.

A csoport kívánságát is figyelembevevő, kiváló program keretében, megismerhettük Marosvásárhely nevezetességeit, kirándulásokat tettünk Csíkszeredán, megnéztük a Mikó várat. A Gyergyóalfalui templom falánál külön tisztelettel adóztunk a hitükben megerősödöttek előtt. A templom falán lévő emléktábla rögzíti ezt az eseményt. A táblát a hálás utókor az „Ősi szent hitünk védelmezője, a gyergyóalfalvi István pap emlékezetére” állították, „aki – olvasható tovább az emléktáblán – 1567 pünkösd hetében mozgósította és vezette gyergyó és csík népét János Zsigmond hadai ellen, aki erőszakkal akarta rájuk kényszeríteni az új hitet. Pünkösd szombatján, a Tolvajos tetőn találkozott a két testvér ellenfél. Az ősi hithez való ragaszkodás diadalmaskodott! Azóta minden pünkösdkor hálaadó zarándoklatot tartunk a Csíksomlyói Madonnánál.” /Olvasható a táblán./. Ezt követően bensőséges áhítattal szemléltük Csíksomlyó kegyhelyeit, majd fejet hajtottunk a Madéfalvi vérengzések áldozatainak emlékműve- és a Kossuth –díjas magyar író, Tamási áron sírjánál is Farkaslakán, gyönyörködtünk a Marosfőn található Ortodox kolostor csodás ornamentikáiban. De lenyűgözött bennünket a Pongráctetőről szemünk elé táruló táj csakúgy, mint a Gyilkostó, s a hozzákapcsolódó legenda, valamint a Békás szoros mesés látványa, a szédítő magasságok, ahol a szikla repedéseiből fenyőfák nőnek az égig, mert Adyval szólva „…az élet él és élni akar”. Parajdon sóbánya látogatáson vettünk részt és a só szikla gyomrában is megcsodálhattuk, az óriási méreteket. Megtudtuk, hogy az itt található sómennyiség, a Föld összes lakójának 50 évi mindennapi só igényét képes lenne kielégíteni.

A Faget** szállodában, két ágyas/fürdőszobás/balkonos szállodai szobákban laktunk nagyon kényelmes körülmények között, melyet csak fokozott a korlátlan wellness használat, a svédasztalos reggeli és vacsora, no meg a /kirándulások miatt/ bőséges hideg ebéd. Az is igaz, hogy a szobában történő pihenésre talán a legkevesebb idő jutott, hiszen Szováta látványosságai, a sóstavak és környéke, kínálta a lehetőségeket a sétára, a környék megismerésére. Az öt éjszakás/hat napos ott tartózkodást követő hazautazáskor, a csoport tagjai még meglátogathatták Marosvásárhely talán legnevezetesebb épületét, a Kultúrpalotát, majd Körösfőn még a maradék pénzüket is elkölthették.

A csoportból többen tervezik, hogy jövőre (Szövetségünk szervezésében, várhatóan október 8-13-a közötti időpontban) ismét részt vesznek, az ismereteket bővítő és élményeket gazdagító Erdély, újabb vidékeinek megismerésén. A kedves olvasót is erre biztatjuk!

A jövő évi üdülési, pihenési ajánlatunkat, itt a honlapunkon, legkésőbb februárban, idejekorán közzétesszük!