Csökkentik a sebességhatárt a felsőzsolcai körforgónál

2018.01.13 10:12

Be kell avatkozni a gyakori kicsúszások miatt a körforgalomnál.

Csak a sofőr utazott az autóban, ő könnyebben sérült meg.
Csak a sofőr utazott az autóban, ő könnyebben sérült meg
Fotó: boon.hu
 
Rendszeres a baleset a zsolcai körforgóban Miskolc határában, egészen pontosan nem a körforgalomban, hanem a befelé jövő, úgynevezett surranósávban. A kanyar íve nem teszi lehetővé, hogy nagy sebességgel abszolválja valaki, az M30-as alatt pedig a hűvösebb hajnalokon könnyen válik csúszóssá, jegessé az úttest.
 
 
felborult-egy-nissan-zsolcanal15-st
 
Koccanás, borulás
 
Az elmúlt néhány évben volt már ott koccanás is nem egy, de jellemzőbb a „szóló” baleset, amikor megcsúszik az autós és a korlátnak csapódik. Nem véletlenül van az út mindkét oldalán a szalagkorlát, hiszen mély árok van az út mellett, amelyben a korlát ellenére is megfordult már néhány autó. Az utóbbi hetekben előbb csak meghajtották, majd kiszakították a lábait, utoljára – néhány napja – már ráhajtották a villanyoszlopra a szalagkorlátot a kicsúszott autósok. Így most nem fejtette ki azt a védelmét, amely a célja lenne, és a héten egy szintén kicsúszó autós az árokba borult. De mit is kellene, vagy lehetne tenni, hogy az ilyen balesetek elkerülhetőek legyenek ott? Molnár Emil, a Miskolc Városi Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője válaszolt kérdésünkre.
 
– Mondhatnánk, hogy nincs új a nap alatt, a szabályok betartása, a figyelmes közlekedés, a körültekintő előzés, a sebesség megfelelő megválasztása megelőzne minden balesetet. Itt Miskolc bevezető részéről beszélünk, ahol már koncentráltabb lesz a közlekedés, mint előtte, ez nagyobb odafigyelést és lassítást igényel az autósoktól – magyarázza.
 


 
A mostani baleset után a Magyar Közút és a rendőrség szakemberei közösen tekintették át a helyszínt és kerestek megoldásokat. Az a döntés született, hogy az érintett útszakaszon sebességkorlátozást fognak bevezetni és tábla figyelmeztet majd a veszélyre. Felvetődött olyan felület használata is, amelynek nagyobb a súrlódása, ám ezt – egyelőre – a magas költsége miatt a Közút nem tervezi.
 
Molnár Emil azonban hangsúlyozta a személyi felelősséget, melynek kapcsán megjegyezte, türelmesnek kell lenni és alkalmazkodni a közlekedés körülményeihez és az abban résztvevőkhöz.
 
HI
boon.hu