Egyre nagyobb biznisz itthon a bor

2017.12.12 08:39

Rájöttünk, hogy a hazai jobban megéri, mint a márkás külföldi. Visszük is rendesen, az áruházak 5-7 százalékos bevételnövekedésre számítanak.

Egyre nagyobb bevételt hoz a borértékesítés Magyarországon, az évi 8-10 millió palack bort értékesítő áruházláncok 5-7 százalékos bevételnövekedéssel számolnak az idén, van, ahol a forgalom harmadát hozza az ünnepi időszak - írja a Világgazdaság kedden.

(MTVA)

A lap a nagy áruházak megkérdezésén alapuló gyűjtést ismertetve úgy fogalmaz, a vásárlók felismerték: a minőségi hazai bort termelők borainak ár-érték aránya sokkal jobb, mint az európai és az újvilági termelőké, ezért az importtermelők aránya általában nem haladja meg a 2-3 százalékot.

Ezer forint alatt van az átlagos palackár, a legtöbb helyen már 300 forintos terméket is találni, a plafon pedig rendszerint 9-10 ezer forint körül van. Az áruházak forgalmában a vörösboroké a legnagyobb, 48 százalékos részarány, a második helyen 35 százalékkal a fehérborok állnak, a harmadik a rozé 17 százalékkal.

vg.hu