Így óvja az egészségét ősszel!

2015.09.07 18:23

Nem érdemes azon bánkódni, hogy véget ér a nyár! Az ősz, az egyik legszebb, legihletettebb évszak számtalan lehetőséget tartogat, hogy testileg és lelkileg is csúcsformába lendüljön.

Számos művészt érintett meg az ősz szépsége, már-már melankolikus hangulata. Érthető:  elmélyüléshez, egy jó könyvhöz, az élet nagy dolgain való elmélkedéshez valóban tökéletesen passzol az évszak – de ezt is érdemesebb inkább kint, szabadban tenni, mint a négy fal között. Egy kis befelé fordulás valóban remek módja lehet a stressz oldásának, emellett azonban számos egyéb módon védhetjük egészségünket.

Erősítse immunrendszerét!
A hideg, sötét, téli hónapokra már ősszel érdemes felkészülni. Használja ki a kellemes időt, próbáljon meg minél többet a napon tartózkodni, és töltse fel szervezete vitaminkészleteit. Kösse össze a kellemeset a hasznossal: megfelelő étrenddel, sok zöldséggel és gyümölccsel nem csak immunrendszerét erősíti, szívét, érrendszerét is karban tartja. Kerülje a cukros, telített és transzzsírokban tobzódó ételeket, mint például a gyorséttermi koszt, mivel ezek pont az ellenkező hatást válthatják ki. Ezen felül károsak az emésztésre, de még gyulladások melegágyai is lehetnek – túlzás nélkül állítható, hogy legyengítik a szervezetet.

Töltsön minél több időt a természetben!
A friss őszi levegő csodákra képes, az ezer színben pompázó erdők pedig nem csak a szemet, a lelket is gyönyörködtetik. Tegyen nagy sétákat, kirándulásokat a szabadban, ezzel nem csak élményeket szerez, hanem szívét is védi – a túrázás az egyik legkellemesebb aerob mozgásforma, mely jó hatással van a vérkeringésre és stresszoldó hatása is kiváló.

Ha egy erdei séta Önnek túl lassú, pörgesse fel egy kicsit a dolgokat! A kerékpározás szintén remekül passzol az évszakhoz, használja ki a kellemes őszi napokat mielőtt téli álomra küldené a drótszamarat. A hegyről lefele száguldó (downhill) biciklizést ugyan semmilyen szempontból nem ajánljuk, viszont rengeteg kellemes, nem túl megterhelő és biztonságos kerékpáros túraútvonal közül választhat helyette.

Ha pedig jobb szeret saját lábain suhanni, még mindig ott a kocogás, vagy a visszafogott futás, mellyel szintén szívét, vérkeringését frissítheti fel jó nagy adag extra oxigénnel. Bármelyik lehetőséget választja, két tanácsot érdemes megfogadni:

- Ne essen túlzásokba, a cél a feltöltődés, nem a kimerültség.

- Egészsége érdekében próbáljon minél rendszeresebben, lehetőleg minden nap legalább fél órát mozgással tölteni – amikor csak lehet, a szabadban!

Az indián nyár is véget ér egyszer…
Amikor pedig eljönnek a hidegebb őszi napok, és a szélből halványan már a tél illatát kezdi kiérezni, ne feledkezzen meg a réteges, időjáráshoz illő öltözékről. Nem kellemes egy kiadós megfázással készülni a leghidegebb évszakra! Különösen fontos a fej és a fejbőr melegen tartása, mivel ez a test hőveszteségének egyik legfőbb forrása. Ha esetleg mégis megfázna, érdemes észben tartani: a sok vitamin, folyadék és pihenés mellett az alapos higiénia, a gyakori kézmosás számos okból alapvető fontosságú, ugyanis segít a megelőzésben és a védekezésben, gátolja a felülfertőzést, gyorsítja a gyógyulást és hátráltatja a betegség továbbterjedését.

egeszsegbarat.hu