Újabb kormányplakátok lepik el az utcát

2015.07.08 14:16

Tájékoztató kampányt indít a kormány, hogy nyilvánvalóvá tegye, a magyar reformok működnek, Magyarország jól döntött, amikor 2010-ben saját utat választott, és elutasította nemzetközi szervezetek megszorításpárti intézkedéseit – közölte a kormányszóvivő szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A Jobbik értelmetlennek nevezte az intézkedést, az MSZP szerint plakátok helyett az emberekre kellene költeni.

Újabb tájékoztató plakátkampány indul. Ezt jelentette be Kovács Zoltán Budapesten. Mint elmondta, a következő napokban kezdődő és szeptember végéig tartó kampányban egyebek mellett család- és adópolitikai intézkedéseket, életpályamodelleket akarnak bemutatni például plakátokon, a sajtóban és internetes felületeken. A kampányra 600 millió forintos keretösszeg áll rendelkezésre – tudatta a kormányszóvivő, aki hozzátette, hogy az elmúlt időszak alapján látszik, hogy a Magyarország által választott út kifizetődő. Kiemelte, hogy a magyar gazdaság 2010 óta több mint 10 százalékkal nőtt, ami önmagában is optimizmusra okot adó teljesítmény.

A politikus nemmel felelt arra a kérdésre, hogy a mostani tájékoztató kampány a Kétfarkú Kutya Párt plakátjaira adott válasz-e. A vasárnapi pihenőnap ügyében a kormányszóvivő kérdésre arról beszélt, ha valóban kiskapu van a szabályozásban, elképzelhető szigorítás.
Ellenzi az ellenzék

A Jobbik értelmetlen pénzszórásnak minősítette az új kormányzati tájékoztató kampányt. Az ellenzéki párt a lépés mögött azt feltételezi, hogy a kormány oligarchákat akar kifizetni. „A korrupcióval megszerzett hirdetési felületeket ismét elárasztják a kormányzati öntömjénezés szlogenjei” – összegezték véleményüket.
Nem lenne szükség ilyen kampányra, ha a magyar családok valóban éreznék a kormányzati sikereket – fogalmazott a Jobbik a közleményben, amelyben törekvéseik közé sorolta a „fideszkorrupció” felszámolását, a kormányzati propaganda eltörlését és fenntartható gazdasági növekedést biztosító adórendszer kialakítását.

A MSZP felháborítónak tartja, hogy a kormány újabb plakátkampányt indít, az ellenzéki párt azt kéri, hogy inkább az emberekre költsenek. Gőgös Zoltán szerint, ha az emberek jól élnének, akkor egyetlen fillért sem kellene plakátokra költeni, mert éreznék azt. Értékelése szerint ez nincs így, mert még mindig Magyarországon van a legmagasabb, 27 százalékos áfa, 4 millió ember él a létminimum alatt és a családok hó végén már nem tudnak kijönni a fizetésükből. Az ellenzéki politikus pártja nevében arra szólította fel a kormányt, hogy hagyja abba a „méregdrága plakátpolitizálást” és a pénzt költse inkább az egészségügyre, az oktatásra.

A Demokratikus Koalíció (DK) alternatív szövegeket javasol a kormány frissen bejelentett tájékoztató kampányához. Gréczy Zsolt, az ellenzéki párt szóvivője közölte: szeretnének segíteni a kormánynak a „termelési jelentések" megfogalmazásában. A DK egyebek mellett a „Több különadó, több siker!-t" javasolja és szlogeneket fogalmazott meg a szegénységről és a vasárnapi pihenőnapról is. A kormányzati teljesítmény jelképeként a „Megvédtük a brókereket" szöveget is javasolja a szóvivő, aki köszönetet mondó plakátok kihelyezésére is javaslatot tett, például a magánnyugdíjak és a trafikok kérdésében.

mno.hu