A 76 alatti nyugdíjasok kétharmada internetezik

2022.01.28 09:14

A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen – közölte friss felmérése alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az aktívak a híreket leginkább a munkahelyükön mobilon olvassák.

 
illusztráció
 
Elkészült az online médiumok piacáról és felhasználóiról szóló kutatás, ami a tavalyi utolsó negyedév folyamatait tekintette át. Mint az NMHH tudatta: a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos. Csupán a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony, mindössze 6,5 százalékos az internetezők aránya.
 
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
 
Élen a 24.hu
 
A negyedév összesített adatai szerint a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál is több látogatóval - közölte az NMHH. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.
 
Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka. A Facebookon a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t. A televíziók közül a legnagyobb, körülbelül 550 ezres követőbázisa az ATV-nek van.
 
mti.hu