A kertészkedés felér egy kondibérlettel

2019.04.25 07:03

Gondolta volna, hogy a házimunka mennyire átmozgatja az egész testet? Azért a reggeli tornáról sem szabad megfeledkezni, hogy alaposan bemelegítsük az izmainkat, mielőtt nekilátnánk a lakás vagy a kert rendbetételének.

Képtalálat a következőre: „kertészkedik nyugdíjas https”
 
Nem kell feltétlenül kondibérletre költeni, hogy formába lendüljünk, és megmozgassuk az összes izmunkat. Belegondolt már abba, hogy például a kerti munkák közben mennyit emel, guggol és hajlong? Pontosan ezért az egyik legjobb edzés, ha ilyenkor kimegy az udvarra és rendbe teszi a területet, füvet nyír, virágot ültet vagy palántáz. 60 perc ültetés 300 kcal, 30 perc fűnyírás 300 kcal. 30 perc ásás 400 kcal. Nem is gondolnánk, hogy a gyep rendben tartása milyen jól égeti a zsírt. A földmozgatás pedig alaposan megdolgoztatja az izmokat.
 
Ezek általában felérnek azzal, mintha heti egyszer-kétszer eljárna sportolni, így tavasszal ezt érdemes kihasználni. Ám az se keseredjen el, akinek nincs kertje, a porszívózás, a törölgetés vagy az ablakpucolás hasonlóan in­tenzív mozgásforma.
 
A jó hír, hogy rengeteg olyan tízperces reggeli torna van akár idősebbeknek is, amelyet otthon, ülve is el lehet végezni. Egy egyszerű gyakorlatokból álló tornát pedig érdemes beiktatni mindennap a programunkba. Ezek a mozdulatok nem erőltetik meg túlságosan az izmokat és az ízületeket, így biztonsággal végezhetők. A gyakorlatokat addig csináljuk, amíg jólesik, ne erőltessük meg magunkat!
 
1. Végezzünk óvatos fejkörzéseket: először csak előre-hátra billentsük a fejünket, majd óvatosan balra és jobbra! Ezután szépen lassan körözzünk párat mindkét irányba!
 
2. Üljünk le egy székre, és a csípőnk mellett támasszuk meg a kezünket! A lábunkat felváltva emeljük fel, ameddig csak tudjuk! Ezt végezzük el párszor! Majd ismételjük meg ugyanígy, de amikor felemeltük a lábunkat, nyújtsuk is ki, amennyire tudjuk!
 
3. Emeljük fel a fejünk fölé a kezünket, majd először a jobb bokánk felé hajoljunk, egyenesedjünk vissza, majd a bal felé! A mozdulat legyen lassú, nem megerőltető, és csak addig hajoljunk, ameddig bírunk!
 
4. A bal kezünket nyújtsuk az ég, a jobbat pedig a föld felé, majd óvatos karlendítéssel cseréljük meg a két kezünket, ez a mozdulat a vállakat dolgoztatja meg! Ezután jöhet az óvatos karkörzés előre és hátra is.
 
5. Tegyük tarkóra a kezünket, majd a két könyököt közelítsük egymáshoz az arcunk előtt!
 
A normális testtömeg megtartása mellett a rendszeres mozgás helyreállítja a vérnyomást, és jó hatással van az anyagcserére is. A mozgás hiánya előbb-utóbb komoly betegségekhez is vezethet, ilyen például a szív- és érrendszeri probléma, a cukorbetegség, a magas vérnyomás, és a zsíranyagcsere zavarok.
 
bors.hu