A toplista élén az M30-as: majdnem 148 milliárd forinttal

2016.12.29 07:52

A portfolio.hu elkészítette a 2014 és 2020 közötti EU-ciklus legnagyobb hazai – uniós forrásból finanszírozott – beruházásainak rangsorát. A rangsor élén egészen pontosan 147 599 305 770 forinttal az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszának megépítése található.

Tornyosnémetinél nyáron már megkezdődött a régi 3-as utat a szlovák R4-es autópályával összekötő szakasz építése

Tornyosnémetinél nyáron már megkezdődött a régi 3-as utat a szlovák R4-es autópályával összekötő szakasz építése

fotó: Vajda János

 

Hat csomóponttal

Az M30-as projekt keretében – mint lapunkban több alkalommal foglalkoztunk vele – 2-szer 2 sáv keresztmetszetű autópálya szerepel Miskolctól Tornyosnémetiig. A mintegy 60 kilométernyi sztráda a meglévő 306. számú út (Bosch-út) miskolci csomópontjából indul, és a Tornyosnémetit a szlovákiai autópályával összekötő út bekötésénél ér véget. A szakasz a tervek szerint 6 külön szintű csomópontot, 1 komplex és 2 egyszerű pihenőhelyet, továbbá az üzemeltetéshez szükséges mérnökségi telepet és tengelysúlymérő-állomást tartalmaz.

Végleges a nyomvonalterv

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal, illetve szakhatóságai irányításával, koordinálásával az ősz folyamán elkészült a Miskolcot Kassával összekötő autópálya Miskolc–Tornyosnémeti szakaszának végleges nyomvonalterve.

Az autópálya építésében érintett mintegy 21 település önkormányzata elfogadta, és beépítette az M30-ast a helyi rendezési tervébe.

m30.jpg

„A legfontosabb célunk az, hogy minél hamarabb elkészüljenek az M30-as autópálya Miskolc és a szlovák határ közötti szakaszának engedélyezési, rendezési tervei” – fogalmazott Demeter Ervin megyei kormánymegbízott. Mint hozzátette: ebben az esetben minden esély megvan arra, hogy belátható időn belül megkezdődjék a sztráda építése. – Jól látható, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megye és a megyeszékhely, Miskolc számára kiemelten fontos beruházásról van szó, hiszen a sztráda utat nyit Szlovákia és Lengyelország felé, és ezzel is segíti a térség további gazdasági növekedését.

Tornyosnémetinél már épül

Közben már megkezdődött az M30-as Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakaszának építése. A tervek szerint a jövő év végére elkészülő 1,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávos autóút a 3-as főközlekedési útból kiindulva a magyar–szlovák országhatáron csatlakozik majd a Kassára vezető szlovák, R4-es gyorsforgalmi úthoz. A kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végzi nettó 4,3 milliárd forint értékben.

Szaniszló Bálint
boon.hu