118 éve, július 10-én indult útjára az első miskolci villamos
A régi 100-as, a 151-es, a bécsi, a tátra és az új Skoda szállította ma az utasokat a villamosvonalon. Még a több mint százéves Hőseprő is kijött a telephelyről. Ma 118 éves ugyanis a villamosközlekedés Miskolcon.
Kattogtak a fényképezőgépek, zoomoltak a telefonok városszerte, hogy megörökíthessék a villamosok felvonulását. Még Hóseprő is fordult egyet a Tiszai pályaudvaron, hogy mögötte szép sorban felsorakozhasson a kétféle legrégebbi sárga villamos, a piros bécsi, a pár évtizede még újnak számító Tátra és a legújabb Skoda csoda.
Fotó: Mocsári László
118 éve még a Tiszai pályaudvar és a mai Szent Anna tér (régen Verestemplom) között volt az úgynevezett fővonal. És ha már fővonal, akkor kellett lennie mellékvonalnak is: a Búza tértől a Népkertig, amit később meghosszabbítottak Hejőcsabáig. Ez 1963-ban szűnt meg.
Diósgyőr felé 1905-ben kezdték kiépíteni a következő pályaszakaszt. Ez egyvágányú volt egészen az 50-es évek elejéig, és a Vasgyárat érintve közlekedett. Több elágazása is volt, például Bulgárföldnél, ahova a diósgyőri szurkolókat szállították.
A számozási rendszert tekintve nemcsak 1-es és 2-es villamosról beszélhetünk a több mint száz év során, hanem volt 1A-s, 3-as és 4-es, valamint egyedülálló módon, csak Miskolcon 0-s jelzésű jármű is.
Az új korszak új eredményeket hozott. 2010-ben beindult a Zöld Nyíl projekt, amiben felújították és meg is hosszabbították a villamospályát. Majd jöttek a Skodák, amiken ma már internetezni lehet, és légkondicionáltak, minden kényelmét kielégítve az utasoknak.
minap.hu