Az idei év első felében 220 ember halt meg közúti balesetben (+videó)

2019.08.03 16:49

A kormány azt szeretné, hogy 2050-re egyáltalán ne történjen halálos kimenetelű szerencsétlenség az utakon. Ezt segíti az ENSZ közlekedés-biztonsági programja, amelynek finanszírozásához Magyarország nagyjából 9-millió forinttal járult hozzá.

A versenypályán jól veszi a kanyart Michelisz Norbert. A túraautó világbajnokság futamai a hajmeresztő előzésekről és a száguldásról szólnak. A közúton azonban a nyugodt vezetési stílus jellemző Norbira, igaz ahhoz, hogy ez így legyen, saját hibájából kellett tanulnia.
 
Rossz látási viszonyok között nem mértem föl a sebességet és ennek volt az a következménye, hogy kiugrott elém egy vad és ezt kikerülve sajnos én is lecsúsztam az útról és árokba sodródtam” 
 
– mesélte egyik élményét Michelisz
 
A sportoló kisebb sérülésekkel megúszta, nem úgy, egy Suzuki a két utasa, akik szörnyethaltak, miután frontálisan ütköztek egy másik autóval Letenyénél. Az ok a gyorshajtás volt, amely évek óta az egyik legfőbb okozója a baleseteknek.
 
Noha a statisztika javult, bőven van még teendő, ezért csatlakozott Magyarország az ENSZ Közlekedésbiztonsági Alapjához egy 30 ezer dolláros hozzájárulás befizetésével.
 
Ezzel Magyarország vállalja azt is, hogy a közlekedésbiztonság területén részben Magyarországon olyan akciókat definiál, amivel 2050-re potenciálisan elérhetjük azt az Európai Uniós célt, ami azt mondja, hogy Európába 2050-re senki ne haljon meg közúti közlekedési balesetben se közvetlenül, se közvetve”
 
 – magyarázta Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszter
 
„Ne sms-ezz, amikor vezetsz!” - ezt tanácsolja Nico Rosberg forma 1-es pilóta. „Ha alkoholt fogyasztasz, ne ülj autóba.”  - ezt pedig Max Verstappen, a kampány másik támogatója üzente.
 
A program három elemre osztható, a rendőri eszközök alkalmazására, a technológiai fejlesztésre, valamint a képzésre, tudásátadásra.
 


A cél, hogy senki ne haljon meg közúti balesetben
atv.hu