Egyre rosszabb a másnaposság, ahogy öregszünk

2015.11.08 18:08

A másnaposság súlyosbodó hatásai arra emlékeztetnek, hogy a mértékletes ivás jó ötlet volna. A kor pedig az egyik legfontosabb tényező, amely fokozza a negatív hatásokat - állítják egészségügyi szakértők.

Az öregedő szervezet rosszabbul tűr minden drasztikus hatást, így a mérgezéseket is. A máj alkohollebontó kapacitása is csökken a korral. Az alkoholt metabolizáló enzim mennyisége kevesebb lesz, ráadásul az izomtömeg csökken, a testzsírarány pedig növekszik, ami szintén hozzájárul az alkohol hatásának növekedéséhez. Ráadásul az idős emberek gyakran több olyan gyógyszert szednek, amely gátolja az alkohol lebontását.

A kor előrehaladtával a májban felhalmozódnak különböző anyagok, például az acetaldehid, amelyek az alkohollebontás melléktermékei. Ezek szintén hozzájárulnak a kemény másnapossághoz.

A legtöbb embernek van valamilyen módszere, amivel enyhíteni próbálja a másnaposság tüneteit. Olvassa el a cikket és kiderül, nem árt-e többet ezzel magának. Van egyfajta agyi degenerációi is, ami a korral jár, és emiatt a mérgek keményebben hatnak az agyra. Az alkohol sem kivétel. Mivel az idősebb korosztályba tartozók általában kevesebb vizet is fogyasztanak, ami kiszáradást eredményez, az ilyen állapotban elfogyasztott alkohol viszont másnaposságot.

Persze a másnaposság mértéke függ az elfogyasztott alkohol mennyiségétől, az alkoholfogyasztás gyakoriságától és a táplálékfelvételtől, sőt a nemtől is. A nők ugyanis nehezebben bontják le az alkoholt, s a másnaposságuk is rosszabb. Más kérdés, hogy kevésbé hajlamosak elveszíteni a mértéket.

Gyógymód a másnaposságra?
Alapvetően hasznos az alkoholfogyasztás előtt és után is többet enni. A lime-mal ízesített víz pedig a legjobb, érdemes alkoholbevitel előtt és után is fogyasztani - állítják étkezési tanácsadók. Az alkoholfogyasztás irritálhatja a gyomor nyálkahártyáját, ami gyomorhurutot okozhat. A bevitt élelmiszer és a folyadékok azonban segítenek csökkenteni a gyomorirritációt.

Egyértelmű gyógymód azonban nincs a másnaposság ellen. A legjobb a megfelelő alvás és pihenés, illetve a sok folyadék- és élelmiszerbevitel.

A fájdalomcsillapítók enyhíthetik a fejfájást, de növelhetik a savasságot. Sokan kipróbált házilag elkészíthető másnaposság elleni turmixokra, vagy étkekre esküsznek, de ezek gyakran csak rontanak a helyzeten. A rátöltés azonban biztosan nem segít.

A kora reggeli alkoholfogyasztás az egyik első jele lehet a függőség kialakulásának, s ilyenkor sürgős segítség kell, s érdemes addiktológus szakértőhöz fordulni.

hazipatika.com