Elárulta a hosszú élet titkát a legidősebb magyar nyugdíjas

2017.04.04 18:27

Szeptember 25-én ünnepelheti 111. születésnapját az ország legidősebb nyugdíjasa. Margit néni elárulta, szerinte mi a hosszú élet titka.

Korább cikkünkben utánajártunk annak, hány éves a legidősebb öregségi nyugdíjas. A nyugdíjrekordert azonban nem itt, hanem az özvegyi nyugdíjasok között kell keresnünk.

Margit néni 1906-ban született, idén töltheti be a 111. születésnapját.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) lapunk számára elküldött statisztikái szerint szép számmal akadnak 100 év felettiek az özvegyi nyugdíjasok között is: összesen 170-en.

 

Az összes ellátást együtt vizsgálva már 754 főre tehető hazánkban a száz év feletti nyugdíjasok száma.

Mindezek alapján nem titok, hogy a legidősebb magyar nyugdíjas Kovács Dezsőné Margit néni, 1956 óta Kecskeméten él, és szeptember 25-én töltheti be 111. életévét. A háború előtt Mezősasi Hangya Szövetkezetnél, majd utána a Kuti Butikban dolgozott.

Margit néni azt tanácsolja azoknak, akik 110 évig szeretnének élni, hogy
mindent csinálhatnak, ehetnek, ihatnak, mindent, ami csak jólesik. A szellemi frissesség záloga pedig az, hogy rendszeresen olvassunk: ha lehet, akkor szemüveg nélkül, mint Margit néni.

 

Valóban ez a titok?

Margit néni mellett az világ más pontjáról már számos ember elmondta, hogy szerinte mi lehet a hosszú és boldog élet titka. Kutatók összegyűjtötték az eredményeket és a legtöbbet alá is támasztották. Ezekből a tippekből gyűjtöttünk most össze néhányat.

    Lazíts egy csésze teával

A tea tele van antioxidánsokkal, amelyek segítenek meggátolni a szívbetegséget, a rákot és a korai öregedést is. Egy izraeli tanulmány kimutatta, hogy akik mérsékelten, de rendszeresen isznak teát, lényegesen tovább élnek, mint azok, akik nem, vagy csak alkalomszerűen isszák.

    Kevesebb fényvédő, de ne égj le

Számos, az Egyesült Királyságban végzett kutatás bebizonyította, hogy minden második ember D-vitamin hiánnyal küzd. Ez a tápanyag a fény által, a bőrünkön keresztül jut a szervezetünkbe. Ha nem éri a bőrünket elég fény, az növeli a kockázatát a szívbetegségeknek, a csontritkulásnak és a ráknak.

Ha napi 15-20 percet eltöltünk a napon mindenféle fényvédő nélkül, az csak a D-vitamin szintet növeli, a bőrrák kialakulásának kockázatát nem.

    Hat barát, akire mindig támaszkodhatsz

Egy friss ausztrál kutatás szerint a szoros barátságok és családi kötelékek segítenek abban, hogy megélje az ember a száz éves kort. A barátok nyújtotta lelki támasz segít kezelni a stresszt, a szeretet érzése serkenti a dopamin és az oxitocin termelést, ami közérzetjavító, serkenti az agy működését, és lassítja az öregedést.

Más kutatások arra is rámutattak, hogy a hat az optimális számú barát.

    Hagyd abba az evést 80 százaléknál

Japánban az egyik legalacsonyabb az elhízás, és a legmagasabb a 100 éven felüli emberek aránya. Hogy mi a titkuk? Abba hagyják az evést, amikor úgy érzik, hogy kb. 80 százalékban jóllaktak. A felesleges ételt a tányéron hagyja.

Amerikai kutatók is megállapították, hogy az állatok is kétszer olyan hosszú ideig élhetnek, ha csökkentik a táplálékbevitelt.

    Feküdj le egy órával korábban

Az alváshiány is nagy kockázatot jelent az egészségünkre, depressziót és szívbetegséget eredményezhet.

A Harvard egyik kutatása szerint, legalább hét órát kell aludni éjszaka ahhoz, hogy jól regenerálódjanak a sejtjeink. Aki kialussza magát éjjel, annál csökken a szívroham és az agyvérzés kockázata.

penzcentrum.hu