Elvégezték a szükséges karbantartásokat, a MIHŐ készen áll a fűtés beindítására

2015.09.28 12:03

Az elmúlt időszakban többször is igen alacsony reggeli hőmérsékletekre ébredhettünk. Nyíri Lászlót, a MIHŐ Kft. ügyvezető igazgatóját a fűtési idény indulásának feladatairól kérdeztük.

– A fűtési idény indításához a szükséges feladatokat a tulajdonunkban lévő berendezéseken elvégeztük, rendszerünk szeptember elejére készen állt a fűtés indítására, annál is inkább mivel a fűtési idény a jogszabályok szerint szeptember 15-ével kezdődik. Ez a dátum természetesen még nem jelent automatikus fűtésindulást, de a távhőszolgáltató társaságok rendszerének készen kell állnia a fűtés esetleges indítására. A nyári karbantartási időszak alatt a lejárt hitelességű hőmennyiségmérőket újrahitelesíttettük, a hőtermelő kazánokon a karbantartási munkálatokat és a hatósági vizsgálatokat elvégeztük, illetve elvégeztettük. Mivel a távhőrendszerünk jó része már 45 éves elmúlt, idén is szükség volt több távhővezeték cseréjére. Elvégeztük a hőközponti felújításokat, a hőcserélők vízkőmentesítését és egyéb berendezések karbantartását is. A zavartalan fűtési idény érdekében azonban nem csak a szolgáltatónak, hanem a lakóközösségeknek is készülniük kell.

– Mit tudnak tenni a lakók, a lakóközösségek azért, hogy zökkenőmentesen induljon a fűtés?
– Az egyik legfontosabb, hogy a termosztatikus radiátorszelepeket állítsák maximális nyitási helyzetbe. Ezzel tudják segíteni, hogy a rendszerben lévő levegő eltávozzon. A fűtés beindulását követően a radiátorszelepeket már a kívánt hőmérsékletnek megfelelő állásba kell fordítani. A lakóközösségek számára igény szerint próbafűtést is biztosítunk, szeptember 15-től. Minden évben javasoljuk az egynapos rendszerfelmelegítés elvégzését. Ez a próbafűtés lehetőséget nyújt arra, hogy időben, még a fűtési idény indulása előtt észleljék a lakóépületen belüli fűtési rendszer működési hiányosságait. Így lehetőség nyílik például a levegősödés elhárítására, az elzárt szerelvények kinyitására vagy a rendszerfeltöltési hibák javítására. A próbafűtés költségeként a távhőszámlában csak a ténylegesen felhasznált hőmennyiség díja jelenik meg, lakásnagyságtól függően 200-250 forint egy napra.

– Ha korán érkezne a hideg, milyen lehetőséget tud kínálni a MIHŐ?
– Az Országos Meteorológia Szolgálat időjárási előrejelzéseit figyelemmel kísérve és a lakóközösségekkel kötött üzemviteli megállapodásnak megfelelően indítjuk be a fűtést folyamatosan, vagy pedig szakaszosan. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a hőközpontjainkban lévő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, milyen mértékű hőmennyiséget kell betáplálni a rendszerbe ahhoz, hogy a lakások melegek legyenek. Amennyiben melegszik a külső hőmérséklet, az automatika lezárja a fűtést. Ha azonban elkezd hűlni a levegő, az automatika érzékeli ezt, és elkezdi felfűteni a fűtőtesteket. Ez egyben azt is jelenti, hogy a MIHŐ Kft. igyekszik megfelelő komfortérzetet biztosítani a lakásokban és csökkenteni a fogyasztók költségeit. Természetesen lehetőség van arra, hogy a lakóközösségek a megállapodástól eltérően rendelkezzenek.

– Amennyiben a fűtés indításakor problémát észlelnek a fogyasztók, hová forduljanak?
– A lakóépületen belüli fűtési rendszer a lakóközösség tulajdonában van. Ezért az épületen belüli fűtési berendezések üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése is a felhasználó illetve a lakóközösség feladata. Ennek ellenére fűtésindításkor a lakossági felhasználók probléma esetén általában a MIHŐ Kft. műszaki ügyeletére telefonálnak. Természetesen munkatársaink szívesen állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, azonban a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer karbantartását a közösség képviselője által megbízott karbantartó vagy szerződtetett szakcég végzi. Ezen cégek elérhetőségéről a lakóközösség képviselőjénél tájékozódjanak és őt keressék, ha a fűtési rendszer problémája lakóépületen belül van.

minap.hu