Felújítják vagy eladják a régi miskolci buszokat

2016.10.25 14:24

Csoportosan értékesíti az MVK Zrt. a régi buszokat, már amelyiket nem alakítják át.

Még utasszállításban is fel-fel tűnik egy Neoplan Miskolcon - illusztráció

Még utasszállításban is fel-fel tűnik egy Neoplan Miskolcon

Aki elautózik az MVK Zrt. telephelye mellett, annak biztosan odavonzza a tekintetét a szép sorba állított régi buszok flottája, amelyeket a márciusban érkezett CNG buszok váltottak le a megyeszékhelyen. Persze még utasszállításban is fel-fel tűnik egy Neoplan is, így arra voltunk kíváncsiak, mi a sorsa a jól ismert „kékeknek”.

Környezettudatosan

– A miskolci CNG buszflotta 40 szóló és 35 csuklós járműből áll. A 75 CNG-autóbusz forgalomba állításával ugyanennyi elavult dízelmotorost vontak ki a forgalomból, amely feltétele volt a buszvásárláshoz nyújtott 1,8 milliárd forintos állami támogatásnak. De nemcsak a pályázati feltétel miatt vonta ki a városi forgalomból az összes Ikarus és Rába, valamint néhány MAN és Plasma típusú dízel járművet az MVK, hanem azért is, mert a város és ezen belül a városi cégek évek óta kiemelt figyelmet fordítanak környezetvédelemre, hozzájárulnak a város ökológiai lábnyomának folyamatosan csökkentéséhez – tájékoztatott Pásztor Imre, a Miskolc Holding Zrt. kommunikációs vezetője.

A gáz- és dízeljárművek károsanyag-kibocsátása közötti különbséget Magyarországon első alkalommal Miskolcon mérték meg valós körülmények között, mondta Pásztor Imre. Az új gázbuszokkal történő összehasonlításra egy olyan, Magyarországon és a világ számos nagyvárosában továbbra is tucatjával forgalomban lévő autóbuszt adott az MVK, amely viszonylag fejlett, Euro IV-es dízelhajtással rendelkezik. E mellett részecskeszűrővel is felszerelt. A mérések során a Neoplan – ez a dízel, Euro IV-es motorral szerelt – és az új MAN – ez a sűrített földgázüzemű, Euro VI-os motor – buszokon menet közben elemezett adatok szerint a gázüzemű autóbusz 98–98,5 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot juttat a levegőbe, mint a dízelmotoros változat.

A 75 CNG autóbusz egy év alatt várhatóan 4,25 millió kilométert fog megtenni, így évente 30 tonnával kevesebb nitrogén-oxid jut a város levegőjébe.

A város közlekedését az MVK Zrt. ma már nagyrészt csak EURO VI, IV, alacsony padlós, klimatizált járművekkel látja el. Az új buszok mellett például 35 darab, 15 évnél fiatalabb, részecskeszűrővel felszerelt MAN Neoplan dízel maradt a flottában, amely 156 autóbuszt számlál.

Az értékesítés során a csoportos eladásra törekszik az MVK Zrt., így vásárolt meg egy csomagban 11 járművet az Észak-Magyarországi Közlekedési Központ. Jelenleg előkészítik a következő értékesítési csomagot, tájékoztatta lapunkat Pásztor Imre.

HI
boon.hu