Fontos újításokkal áll elő a Spar

2019.10.08 06:02

A Spar kiskereskedelmi áruházlánc mérsékelte egyes saját márkás ásványvizei palacksúlyát, illetve több gyümölcsöt kisebb súlyú nejlontasakba vagy lebomló szalaggal csomagol.

 

Idén több, népszerű saját márkás termékünk műanyag csomagolását csökkentjük, egyes esetekben teljesen ki is váltjuk - mondta Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője.
 
A SPAR Magyarország a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül az S-Budget piros alma és az S-Budget golden alma műanyag csomagolását csökkentette szeptember második felétől. Az almák átcsomagolásával megközelítőleg a felére csökken a felhasznált műanyag mennyisége. Ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm műanyag-csökkenést eredményez.
 
A korábban fürtönként zacskózott biobanánt szeptember végétől pedig csak egy úgynevezett bandázzsal - szalagfáslival - kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem biobanántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.
 
Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások.
 
A társaság egyes saját márkás ásványvizeinek pet-palackjai 2012-2018 között jelentős mértékben veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképpen 2018-ban összességében több mint 80 tonnával kevesebb műanyagot használtak a palackgyártásnál, mint 2012-ben. A saját márkás vizek két-, illetve másfél literes kiszerelései 1-7,4 grammal lettek könnyebbek. A vállalat célja a 2019-2022-es időszakra, hogy - amelyik víz esetében lehetséges - ez az érték a 30 százalékot megközelítse.
 
Hasonló mértékű súlycsökkentés volt a más pet-palackban forgalmazott saját márkás üdítőitaloknál is.
 
Ma már csak kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékban. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata hamarosan 100 százalékban műanyagmentessé válik.
 
Domokos László
napi.hu