"Pár év alatt Miskolc iparvárosból turisztikai úti cél lett" - Glázer Tamás
A Magyar Turizmus Zrt. új vezérigazgató-helyettese szerint az élményközpontúság tett jót Miskolcnak. Mint elmondta, az észak-magyarországi régió a harmadik legnépszerűbb belföldi úti cél.
A legfrissebb statisztikák szerint, januártól május végéig 3,4 millió vendég töltött 7,9 millió éjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégszám 8,2 százalékkal, a vendégéjszaka szám pedig 6 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően Magyarország folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak.
A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úticéllá vált pár év alatt. Az észak-magyarországi turisztikai régió, és közöttük Miskolc, az év minden napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat.
A TDM miskolci szervezete folyamatosan monitorozza az eredményeket és nézi az előzetes foglaltságot.
– Az összes bruttó szállásdíj bevétel az év első öt hónapjában 7%-kal, összesen 51 millió forinttal nőtt – mondta Nagy Júlia, TDM menedzser, ügyvezető. – A külföldi vendégéjszakák számában az év első 5 hónapjában 22,7%-os, a belföldi vendégforgalomban az év első 5 hónapjában 1% volt a bővülés.
Elmondta, 2015. májusában 6%-os belföldi visszaesés történt a vendégéjszaka számokban Miskolcon, 4% a belföldi vendégek számában. Eközben a külföldi vendégek számában 8%-os növekedés volt, a külföldi vendégéjszakák számában ez az arány pedig 10% volt. Egyes rendezvények, mint például a Borsodi Fonó forgalma megduplázódott, 850 vendég helyett 1500 vendég volt. Továbbá a szállás.hu közzétette a következő hónapokra vonatkozó foglalások TOP10 listáját, ahol Miskolctapolca az első 10-ben szerepel.
minap.hu