Hamarosan kezdődik: életbe lép a vágányzár

2019.01.12 11:16

A tervezett pótlóbuszok miatt nagy a bizonytalanság.

 
Alig egy hónap múlva életbe lép a már beharangozott vágányzári menetrend a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon. Az intézkedésre azért van szükség, mert február 4. és december 7. között Aszód és Pécel között mindkét sínpárt elbontják, és teljesen átépítik. A MÁV szerint más megoldás nem volt a vonal terepviszonyai és az alkalmazott korszerű, nagygépes technika hatékony alkalmazása miatt. 
 
A vágányzár tíz hónapja alatt a miskolci Intercityk helyett Budapest–Keleti pályaudvar–Hatvan között pótlóbuszok állnak forgalomba. Az egri, illetve a sátoraljaújhelyi gyors- és sebes­vonatok pótlóbuszai Hatvan–Pécel között szállítják az utasokat. A csatlakozó távolsági vonatok pedig Észak-Magyarország felől Hatvan állomásig közlekednek.
 
A vasúttársaság ígérete a felújítás után gyorsabban közlekedő szerelvények, kisebb utazási idő és korszerűsített megállóhelyek várják majd az utazóközönséget. Addig is türelmet és megértést kérnek a kényelmetlenségek miatt.
 
Nagy a bizonytalanság
 
Az erről szóló sajtóközlemény a MÁV honlapján már több mint egy hónapja olvasható. Ennek ellenére a február 4-én, hétfőn, az egyetemi és főiskolai tanulmányi időszak első napján életbelépő menetrenddel, azon belül is a pótlóbuszra való átszállással és a helyjegyekkel kapcsolatban munkatársainkban több kérdés is felmerült.
 
Kíváncsiak voltunk arra, hogy mennyire egyértelmű a helyzet azoknak, akik rendszeresen használják a MÁV járatait, ezért felkerestük a Tiszai pályaudvart. A Budapestre induló intercityről éppen azt a tájékoztatást adta a hangosbemondó, hogy előreláthatólag negyven percet késik. A hírre egy egyetemistákból álló társaság hangosan felnevetett, hogy jó kedvükben, vagy kínjukban az nem derült ki.
 
Dr. Simon Ilona viszont sokkal megértőbbnek bizonyult a vasúttársasággal szemben. Mint mondta, a vágányzárnak nem örül, viszont elfogadja hiszen „mindenki tudta, hogy egyszer ezt is meg kell majd csinálni.”
 
– Azt elfogadtam, hogy átmenetileg hosszabb lesz az út Budapestre és vissza. A kérdés: mennyivel, ez pedig szerintem attól függ, lesz-e elég pótlóbusz, fel fog-e férni rájuk mindenki illetve, hogy hol tudjuk majd elhelyezni a csomagokat. Mindenesetre, ha ez az ára, hogy később ismét gyorsuljon a vasúti közlekedés, én elfogadom – hangsúlyozta a nyugdíjas orvos.
 
A felújítással Horváth Márknak sem volt különösebb baja, ő és barátnője viszont a következő hónapokban biztosan elkerüli majd az intercityket, helyette telekocsiznak majd.
 
Eljött a telekocsi ideje
 
– Folyamatosan ingázunk Budapest és Miskolc között, és arra jutottunk, hogy nem vállaljuk be ezt a pótlóbuszos megoldást, amit a MÁV kínál. Nem tudjuk merre fog menni, azt sem, hogy milyen buszokkal kellene utaznunk. Nekünk sok csomagunk van és a tömegnyomorra sem vágyunk. Semmi érdemi információ nem áll rendelkezésre ezzel kapcsolatban, ezért keresünk más alternatívát – mondta Márk.
 
A telekocsin gondolkodik Kalup Laura is, aki finoman szólva is szkeptikus volt a felújítás utáni csökkenő menetidővel kapcsolatban.
 
– Nem az a gond, hogy felújítják a síneket, de nem hiszek abban, hogy valaha is gyorsabb lesz a közlekedés. A felújítás előtt is szinte folyamatosan késtek a vonatok, nem hiszem, hogy ez változna. Egyébként a tájékoztatással sem vagyok elégedett, a vonaton a kalauztól tudtam meg, hogy rövidesen vágányzár lesz. Azt hiszem, eljött a telekocsik ideje!”
 
A felmerülő kérdéseket eljuttattuk az elmúlt napokban a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának, ahol a jövő hétre részletes tájékoztatást ígértek.
 
boon.hu