Így kíméld a hátadat házimunka közben

2015.03.07 08:53

Legszívesebben végigdőlnél a kanapén és heverésznél egész délután, netán hétvégén? Álom, édes álom.:) Sajnos, a mosás, vasalás, főzés, takarítás nevezetű „problémák” nem oldódnak meg csakúgy maguktól, és más sem fogja megoldani helyetted. Mindez persze nem is lenne olyan vészes, ha közben nem kínozna a fájdalom – valljuk be, egyik sem kíméli a hátadat. Legalábbis eddig ez is gondot okozhatott.

De ennek most vége!
Valljuk be, elég kevesen vagyunk, akik egy-egy takarítás, „vasalásmaraton”, netán az egész napos főzőcskézés után ne görnyedt, fájó háttal jajveszékelnénk a kanapén, ágyon kinyúlva. Pedig némi erősítéssel, tornával, gyakorlattal elkerülhető lenne ez az állapot. De már az is segíthet, ha odafigyelnünk a tartásunkra, akár házimunka közben is. Következzék 4 apró, ám annál hasznosabb tipp, hogy elkerüld, de legalábbis enyhítsd a hátfájásod.


1. Éljen az állítható magasság!
Ahogy már fent is írtuk, házimunka közben is fontos lenne a helyes testtartás. Ám vannak olyan munkák, amik közben kivitelezhetetlen egyenes háttal állni. Vagy mégsem? Sok olyan háztartási eszközünk van, aminek mérete hozzápasszintható testmagasságunkhoz. Ilyen lehet a seprű, a vasalódeszka, esetleg a porszívó. Ne légy rest ezeket mindig „magadhoz mérten” beállítani. A legjobb, ha porszívóból olyat tudsz beszerezni, aminek elég hosszú csöve van ahhoz, hogy hajolgatás nélkül mindenhova elérjen.


2. Rendezd át a konyhát – ésszerűen!
A legnehezebb edények persze mindig a konyhaszekrény legalsó részében vannak. Ezzel alapvetően nem is lenne probléma, de hogyan szeded elő ezeket a szekrény leghátsó sarkából: egyenes háttal térdre ereszkedsz, vagy lehajolsz? Ha a serpenyő után való kutatás nem tartozik a hátkímélő feladatok közé, ideje változtatnod a konyhád berendezésén is. Ilyen egyszerű:

    A munkafelület, tűzhely, hűtő, esetleg a mosogatógép magassága nem utolsó szempont. Az ideális méret, testmagasságtól függően, 70 és 80 centiméter között van.

    Azokat az edényeket, kellékeket, amiket naponta használsz, tárold szemmagasságban. Így nem kell napjában többször is feleslegesen hajolgatnod.

    Gondoltad volna, hogy az sem mindegy, hogy állsz mosogatás közben? Észrevetted már, hogy a felsőtested mindig meggörbül? Ezen változtatnod kell! Tartsd egyenesen a hátadat mosogatás közben és térdeidet picit hajlítsd meg. Sőt, helyezd át testsúlyod egyik lábadról a másikra.


3. Vond be a családot is!
Ne mártírkodj, a család is jobban értékel egy mosolygós, és segítséget kérni tudó, mint egy folyton a hátfájása miatt „síró” anyukát. Olyan apróságokat, mint a zoknik összepárosítása, felsöprés, a mosogatógép kipakolása, már a kicsik is be tudnak segíteni. És igen, tudjuk, hogy a férfiak néha szeretik kiszolgáltatni magukat, azért a kedves párunk, gyermekeink apja is besegíthet kicsit.


4. Cipekedj okosan!
A nagybevásárlásból valahogy be kell pakolni, azt a karton vizet is be kell vinni a kamrába, de a nehéz, frissen mosott ruhákkal teli kosarat is ki kell cipelni valahogy. A lényeg pontosan azon van, hogy hogyan? Ha nehéz terhet cipelsz, fontos, hogy guggolj le a ládáért, te.

Forrás: haushaltstipps.net