Kormánybiztossá nevezték ki Palkovics Lászlót

2019.01.26 09:22

A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza fejlesztésének, kivitelezésének és finanszírozásának koordinálásával foglalkozó kormánybiztossá nevezték ki Palkovics László innovációs és technológiai minisztert.

Budapest, 2018. szeptember 11.Palkovics László innovációs és technológiai miniszter  beszél a Pitch@Palace Hungary 1.0 nemzetközi startup verseny elsõ magyarországi döntõjén a Pesti Vigadóban 2018. szeptember 11-én. András yorki herceg 2014-ben alapította a Pitch@Palace-t, hogy platformot biztosítson a feltörekvõ vállalkozók támogatásának és mentorálásának. A Pitch@Palace egy startup verseny, üzleti fórum, amely lehetõséget teremt a fiatal vállalkozók, startup cégek innovatív ötleteinek bemutatására.MTI Fotó: Kovács Tamás
Palkovics László
Fotó: Kovács Tamás
 
Az erről szóló kormányhatározat pénteken jelent meg a Magyar Közlönyben. E szerint a magyar és a kínai kormány között a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról született egyezményben foglalt feladatok koordinációjáért felelős kormánybiztossá nevezték ki Palkovics Lászlót két évre. A kormánybiztos február elsejétől tölti be tisztségét.
 
Mint ismertették, a kormánybiztos ellátja a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztésével összefüggésben felmerülő jogalkotással kapcsolatos előkészítési feladatokat, kezdeményezi a jogalkotási döntések meghozatalát, a projekt megvalósításához kapcsolódó kormányzati és - a külpolitikáért és az államháztartásért felelős miniszterrel együttműködve - nemzetközi koordinációs feladatokat, továbbá koordinálja a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. működését, valamint a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. projekttel kapcsolatos tevékenységét.
 
A kormánybiztos tevékenységét a miniszterelnök irányítja és munkáját díjazás nélkül látja el.
 
A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani. A tervek szerint a teljes felújítás és a korszerűsítés 2023-ra fejeződhet be.
 
mti.hu