Leszámolt a magyar Lidl az egyszer használatos műanyag termékekkel - ez lett az eredménye

2020.06.24 17:37

A Lidl Magyarország eleget téve 2018-as vállalásának, áruházaiban már nem kaphatóak az egyszer használatos műanyag termékek. Az alternatív termékekre való átállásnak köszönhetően a vállalat így évente mintegy 37 tonna műanyagot takarít meg - derül ki a Lidl közleményéből.

Fotó: Getty Images
 
Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag felhasználását és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%- át újrahasznosíthatóvá tegye. A vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.
 
A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákat kínál az egyszer használatos műanyag termékek helyett, például papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket.
 
Ennek köszönhetően évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol meg a Lidl – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
 
portfolio.hu