Megmagyarázta a Lidl, miért adják 99 forintért a dinnyét

2019.08.09 08:04

Sok a dinnye a földeken, az áruházlánc szerint a beszállító partnerek kérték arra őket, hogy olcsóbb dinnyével segítsenek az értékesítésben.

 A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ormánsági dinnyét népszerűsítő kóstolója (Fotó: MTI/Sóki Tamás)
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ormánsági dinnyét népszerűsítő kóstolója
 
Fotó: Sóki Tamás / mti.hu

 

Mint arról korábban beszámoltunk élesen bírálta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Lidlt, miután 99 forint kilónkénti áron kezdték el árulni a görögdinnyét, amelyet szerintük egyszerű marketingeszközként használnak arra, hogy becsalogassák boltjaikba a vásárlókat.
 
A NAK szerint ugyanis 99 forintos kilónkénti áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani. A szezonnak ebben a szakaszában reálisan, a bekerülési költségeket is figyelembe véve, 150 és 200 Ft/kg közötti fogyasztói áron lenne árusítható a gyümölcs.
 
Az Agrárkamara úgy véli, ezzel az árletörő akcióval a Lidl mindenkinek kárt okoz, a vásárolókat becsapja, hiszen a reklámmal ellentétben mégsem kapnak minőségi magyar dinnyét, a termelőket pedig ellehetetleníti, mivel ilyen rendkívül alacsony felvásárlási árral nem hagy náluk elég bevételt a minőségi dinnye termelésének megvalósításához.
 
Egyúttal felszólították a Lidlt, hogy fejezzék be a dinnyetermelést veszélyeztető árletörő akcióját és tegyenek eleget a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.
 
Maximálisan támogatják a termelőket - mondja az áruházlánc
 
Megkerestük a Lidl Magyarország sajtóosztályát, hogy kommentálják a NAK által megfogalmazottakat. Többek között arra is kíváncsiak voltunk, hogy eleget tesznek-e a kamara kérésének.
 
Az alábbi választ adták:
 
"A Lidl Magyarország a dinnyeeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy kiemelt hangsúlyt helyez a magyar beszállítók, így a magyar dinnyetermelők támogatására, ezzel is segítve a hazai dinnyeágazat helyzetét.
 
A Lidl Magyarország hosszútávú stratégiai együttműködést alakított ki minden magyar beszállító partnerével, akiknek külpiacokon is lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. Az áruházlánc a dinnyeszezonban 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, célja immáron hetedik éve ugyanaz kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.
 
Az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalt beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is.
 
A Lidl Magyarország és a Nemzeti Agrárkamara célja közös abban, hogy kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű magyar görögdinnye kerüljön hosszútávon a hazai és külföldi áruházakba, így a vásárlók asztalára. Ennek feltétele a korrekt, a fejlődést biztosító megállapodások megkötése a termelőkkel és kereskedőkkel egyaránt, mert ez szolgálja a vásárlók érdekét is. A Lidl Magyarország szeretné kiemelni, hogy átérzi és vállalja az ebben való felelősségét".