Mennyivel lesz kevesebb a levegőben a káros anyag? Ezt is mérik most Miskolcon

2016.03.23 17:52

A buszok károsanyag-kibocsátását vizsgálják a Közlekedéstudományi Intézet munkatársai Miskolcon. A mérések most kezdődtek. A szakemberek a régi dízeles járművek károsanyag-kibocsátását hasonlítják össze az új CNG buszokéval. Az eredményekre ugyan még várni kell, de a laboratóriumvezető szerint a kétféle busz között nagy különbség lesz.

cng_busz_tolto_160112_ja_23.jpg

fotó: Juhász Ákos

Először a régi buszokat nézik meg a szakemberek, utána pedig jöhetnek Miskolc új buszai, a CNG-k is.

02.jpg

Megállóba érkezik a régi dízeles busz. Utasokat viszont nem szállít. Hátul, a kipufogónál látszik is, hogy műszerek vannak rá felszerelve. Ez méri, hogy mennyi káros anyagot bocsájt ki, miközben a városban jár.

- A két üzem összehasonlításából arra lehet számítani, hogy a CNG üzemű autóbuszok a legtöbb komponens tekintetében jobbak lesznek, mint a dízel üzemű autóbusz – nyilatkozta Szabados György, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. laboratóriumvezetője.

A vizsgálatot úgy kell elvégezni, hogy a busz terhelése és az útvonal is megfeleljen a valóságnak. Ezért például utasok helyett homokzsákokkal van tele a jármű. Ez a vizsgálat egyedülálló az országban. Miskolc az első, ahol ezzel a módszerrel mérik a buszokat.

04.jpg

- A lényeg az, hogy minden adat számszerűsítve lesz, tehát ki lehet azt mutatni, mondjuk tonnában, hogy mennyi az a kibocsátott részecske, amennyivel kevesebb kerül most már a városunk levegőjébe. Erről Juhász János, az MVK forgalomtámogatási osztályvezetője beszélt a Miskolc Televíziónak.

A városban 83 dízel és 75 új CNG busz jár. A mérést hamarosan az új buszokon is elvégzik majd. Az eredményekről későbbi híradásunkban beszámolunk majd.

minap.hu