Módosul a vasúti menetrend a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon

2019.09.11 19:32

Csúcsidőben sűrűbben járnak a péceli vonatok és a pótlóbuszok is

 

A Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának következő fázisához igazodva, szeptember 12-től november 15-ig módosul a menetrend. A reggeli csúcsidőben sűrűbben közlekednek a vonatok a Keleti pályaudvar és Pécel között, valamint a pótlóbuszok Pécel és Aszód között. Ez utóbbi szakaszon a vonatforgalom teljes kizárásával, Rákos és Pécel, valamint Aszód és Hatvan között pedig egy-egy vágányon zajlik a felújítás.

A legfontosabb változás, hogy szeptember 12-től a reggeli csúcsidőszakban sűrűbben járnak a vonatok: a Keleti pályaudvar és Pécel között óránként 3 pár vonat jár 6-tól 8 óráig, Pécel és Aszód között pedig 3 pár busz közlekedik. Munkanapokon 5:47-kor, 6:47-kor és 7:47-kor új buszjáratok is indulnak Gödöllőről Pécelre. Változnak a vonatok és a csatlakozó buszok indulási és érkezési idői. Ez nemcsak a személyvonatok pótlójáratait, hanem az egri és sátoraljaújhelyi gyors- és sebesvonatok pótlóbuszainak menetrendjeit is érinti a Pécel–Hatvan viszonylatban.

A módosításokról

  • A Keleti pályaudvar és Pécel között az elővárosi személyvonatokkal lehet utazni. Pécel és Hatvan viszonylatban gyors pótlóbuszok közlekednek, melyek Gödöllőn a Szabadság tér H8 és Autóbusz állomás megállóhelyeken állnak meg. A vasúti bérletek érvényesek a H8 HÉV vonalán Gödöllő és Budapest Örs vezér tere viszonylatban.
  • pótlóbuszok közlekedése visszaáll az iskolai tanulmányi időszakra bevezetett menetrendhez. A G80-as buszok nem állnak meg Pécel és Bag között, mert az autópályán közlekednek a gyorsabb eljutás érdekében.
  • Keleti pályaudvar és Hatvan állomások között a miskolci, kassai, nyíregyházi és debreceni InterCity vonatok helyett továbbra is közvetlen InterCity pótlóbuszok közlekednek. Ezen buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes autóbusz megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az InterCity-k és pótlóbuszaik „InterCity pótjeggyel” vehetők igénybe – kivéve a 182-es és 181-es számú Rákóczi, illetve a 186-os és 187-es számú Hernád InterCity vonatok.
  • A hatvani és gödöllői személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel (óránként 2 pár, reggeli csúcsidőben 3 pár), illetve Aszód és Hatvan között (óránként 1 pár) közlekednek. Az elővárosi vonatok helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat: Pécel és Aszód, Pécel és Hatvan, valamint Gödöllő és Pécel autóbusz állomás, illetve az esti és reggeli időszakban Rákos és Aszód, valamint Rákos és Hatvan között. A helyi pótlóbuszok a vasút nyomvonalát követve, valamennyi köztes állomást és megállóhelyet érintik. A személyvonatokat pótló buszoknál forgalomtechnikai okból több településen jelentősen módosulnak a megállási helyek: Isaszegen a vasútállomást nem érintik, ehelyett a főútvonalon kijelölt autóbusz-megállóban állnak meg; Gödöllőn az átépítés alatt álló vasútállomást szintén nem érintik, ehelyett a Szabadság téri H8 és az Autóbusz állomás megállóhelyeken állnak meg. Szabadság tér megállónál biztosított a csatlakozás a MÁV-HÉV járataira, az autóbusz állomáson lehet vasúti jegyet és bérletet vásárolni.
  • Aszódot a lényegesen hosszabb közúti eljutási idő miatt, a gyors pótlóbuszok nem érintik, Aszód és Hatvan között személyvonatok közlekednek, a főváros felől pedig a személyvonatokat autóbuszok helyettesítik. A gyors- és sebesvonatok teljes útvonalon gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe.
  • Csúcsidőben nem változik a vonatok összeállítása, de csúcsidőn kívül egyes vonatok két FLIRT motorvonategység helyett egy egységgel közlekednek, igazodva az utasforgalom mértékéhez.
  • sátoraljaújhelyi sebesvonatok és az egri gyorsvonatok a Hatvan–Sátoraljaújhely, Hatvan–Eger, Hatvan–Füzesabony, valamint Hatvan–Miskolc viszonylatokban változatlan menetrend szerint közlekednek. A GY jelzésű, az egri és sátoraljaújhelyi vonatok pótlóbuszai Isaszeg állomáson is megállnak.
  • Az ún. „kör” InterCity vonatok Nyíregyházáig járnak, így csak Budapest-Keleti–Nyíregyháza illetve Nyíregyháza–Budapest-Nyugati viszonylatokban közlekednek.
  • hatvani vonal vágányzári menetrendje miatt szeptember 12-től november 15-ig az Aszód – Balassagyarmat vonalon csatlakozások miatt több vonat menetrendje módosul.
  • Csúcsidőben a sűrűbb közlekedést az teszi lehetővé, hogy a felújítás előrehaladásával javultak a közlekedési feltételek. Szeptember 12-ig Rákos és Rákosliget között két vágányon, míg Rákosliget és Pécel között két vágány helyet csak egy vágányon haladhatnak a vonatok. Ez csak óránkénti két-két vonat közlekedését tette lehetővé mindkét irányban. Szeptember 12-től Rákos és Rákosliget között két vágány helyet csak egy vágányon, míg Rákosliget és Pécel állomások között már mindkét vágányon lehet közlekedni. Pécel és Aszód között továbbra mindkét vágányon zajlik a felújítás, ezért nem közlekedhetnek a vonatok.

Térképek:

Térkép (előváros)

Térkép (előváros)

Térkép (távolsági)

Háttér-információ:
 
A beruházás keretében 2020 végéig 52 km kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik, a sebesség Rákos és Aszód között 100-120 km/óra, Aszód és Hatvan között 160 km/óra lesz. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül.
 
A szakemberek valamennyi vasúti műtárgyat felújítják a vonalon. Mind a tizenhárom állomás és megállóhely megújul, korszerű és akadálymentes állomási környezet, térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők vagy esőbeállók épülnek. Összesen hat állomásépületet építenek át, illetve újítanak fel: Pécel, Isaszeg, Gödöllő, Máriabesnyő, Bag, Aszód.
 
Hét helyen, Akadémia-Újtelepen, Rákoscsabán, Pécelen, Isaszegen, Bagon, Aszódon és Galgahévízen összesen 330 darab új P+R parkoló épül.
 
Rákos és Rákosliget között, az 508. utcánál új megállóhely létesül, Akadémiaújtelep néven.
 
A szakaszon minden meglévő közúti és gyalogos átkelőhely megújul, öt meglévő szintbeli közúti átjáró helyett új felüljáró épül, és öt új fénysorompóval biztosított szintbeli gyalogos átjáró is létesül.
 
A vasútvonalon a települések lakott területeinek mentén minden szükséges helyen – összesen 28 km hosszan – zajvédő fal épül.
 
Gödöllőn a H8-as HÉV végállomása is teljesen átépül. Bagon, Aszódon és Turán – az autóbuszos ráhordást segítendő – új Volán-buszfordulót alakítanak ki.
 
 mávinform

Letölthető dokumentumok

Méret Dátum
0912-1207_80a_vgz_hrdt_tavolsagi_a3_01-1_2019-09-03.pdf 67.95 KB 2019.09.11.
0912-1217_80a_vgz_hrdt_elovaros_a3_01-1_2019-09-03.pdf 160.79 KB 2019.09.11.