Négy körforgalom és hat híd épül meg a 37-es úton

2019.05.21 12:49

A következő év első felében indulhat el a konkrét kivitelezési munka a 37-es úton.

A sok közül az egyik legutóbbi 37-es főközlekedésí úton tortént súlyos baleset
 
Jövőre elkezdik és 2023-ra befejezik a 37-es főút négysávúsítását Gesztely és Szerencs között. A beruházás nemcsak az útszakasszal közvetlenül érintett települések, de egész Zemplén számára fontos és meghatározó lehet, így érthetően nagy várakozás előzi meg.
 
Turbó körforgó Gesztelynél
 
Bár a beruházás idén még biztosan nem indul el, kíváncsiak voltunk, van-e már olyan részlet, a kivitelezés ütemezésére vonatkozó tudnivaló, amiről be lehet már számolni, így kérdéseinkkel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez fordultunk, akik a következő tájékoztatást adták a beruházásról:
 
„A 37. sz. főút Gesztely–Szerencs közötti szakasz négynyomúsításának megvalósítása elnevezésű projekt keretében a 37. sz. főút 18,9 kilométeres szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése és a jelenleg 2-szer 1 forgalmi sávos főút 2-szer 2 sávra történő bővítése történik majd. A szakaszon egységesen körforgalmú csomópontok létesülnek, ebből a kezdő csomópont turbó körforgalom, míg a további három egysávos körforgalom (Újharangod–Taktaharkány, Bekecs–Taktaharkány, 37-es út Bekecs és a Béke út keresztezéseiben) lesz. A beruházás során összesen 6 darab meglévő vízfolyás feletti híd bontására és új vasbeton híd építésére kerül sor.
 
A kivitelező kiválasztására vonatkozó sikeres közbeszerzési eljárás után a munkák várhatóan 2020. második negyedévében indulhatnak el és várhatóan 2023. év elején érnek majd véget. A beruházást követően a balesetveszélyes és forgalmas szakaszon, elválasztott forgalmi sávokon érhetik el úti céljukat a közlekedők. A fejlesztés után Miskolc megközelítése a térségből gyorsabb és biztonságosabb lesz”.
 
Mint korábban már megírtuk, a beruházás keretében kivágják az út menti fákat, amelyek balesetek esetén sokszor nehezítik a mentési munkálatokat, s amelyek egyébként is elöregedettek már, viharos időjárás idején a faágak és törmelékek az útra esve balesetveszélyt jelentenek. A fák helyére cserjesor kerül, azon túl pedig más facsemetéket telepítenek.
 
Egy pluszelemmel
 
A technikai megoldások ugyanazok lesznek, mint a már négysávos útszakaszon Miskolc és Gesztely között. Egy pluszelemet is tartalmaz a beruházás, ez pedig a tarcali elágazásnál megépítendő körforgalom. Ez ugyan helyileg már Szerencsen jóval túl található, de a biztonságosabb közlekedés mellett az is indokolja a körforgalom megépítését, hogy ide csatlakozik majd be az egész Hegyalját behálózó kerékpárút egyik szakasza.
 
Horváth Imre
boon.hu