Villanymozdonyok váltották a dízelt

2019.07.08 10:55

Villanymozdonyok közlekednek a Sátoraljaújhely–Szerencs vonalon.

 

Sok mindent meg lehet szokni, ami eleinte nagyon furcsának tűnhet. Ilyen például a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútvonal melletti időmutató. A prágai Hradzsinban a Régi Városháza díszes gótikus csillagászati órája zenés figurális játékával jelzi az idő múlását, Zemplénben ez kicsit másképp történik.
 
Ott, ahol ezen sorok írója lakik, az M62-es dízelmozdony kapta ezt a szerepet az elmúlt időszakban, mint egy kismutató nélküli óra. Ha balról érkezett az állomásra, akkor 10 perc múlva lesz bárhány óra, ha jobbról jött, akkor múlt tíz perccel. Előfordulhatott egy-két percnyi ingás bármely irányban, de egy dízelmozdony sem volt még atomóra, ennyi pontatlanságot elfogadtunk. Nem azért fogadtuk el, mert imádtunk erre a hangra teszem fel ébredni, hanem azért, mert nem volt más választás.
 
Először a Rákóczi
 
Július 2. óta azonban nagyot változott a világ. Éreztük azt, nagy változások jönnek, hiszen több évtizedes ábrándozás után megkezdődött a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasúti szakasz villamosítása. Láttuk ugyan a munkálatokat, a magasban húzódó vezetékeket, de hittük is, meg nem is, hogy egyszer tényleg csak villanymozdony húzza majd a szerelvényeket. Bár a hivatalos átadás még nem történt meg, de múlt hét keddtől immár villanymozdonyok érkeznek és mennek Sátoraljaújhely és Szerencs között is, ami jár ugyan hanghatással, de korántsem annyival, mint a dízelmozdonyok trombitálása induláskor. A villanymozdony érezhetően jobban húz, könnyebben gyorsul, a vágányokat is megerősítették, ezért csökkenhet a menetidő is.
 
Képtalálat a következőre: „TRAXX 007 https”
 
Júliusa 2-án elsőként a MÁV TRAXX 007-es Rákóczi mozdonya futott be Sátoraljaújhely állomásra.
 
A vasútvonal villamosítása hatalmas előrelépést jelent a zempléni tömegközlekedésben, hiszen az ezt követő menetrendi módosítások után Budapest-Keleti pályaudvarról Sátoraljaújhelyig várhatóan rendszeresen közlekedő IC-vel, átszállás nélkül is eljuthat majd az utazóközönség. Ez természetesen rövidebb menetidőt és nagyobb kényelmet jelent, ami bízunk benne, hogy mind az itt élő emberek, mind pedig az ide látogató vendégek javát szolgálja majd.
 
Bánhegyi Gábor 
boon.hu
 
 
 
 
Sok mindent meg lehet szokni, ami eleinte nagyon furcsának tűnhet. Ilyen például a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútvonal melletti időmutató. A prágai Hradzsinban a Régi Városháza díszes gótikus csillagászati órája zenés figurális játékával jelzi az idő múlását, Zemplénben ez kicsit másképp történik.
 
Ott, ahol ezen sorok írója lakik, az M62-es dízelmozdony kapta ezt a szerepet az elmúlt időszakban, mint egy kismutató nélküli óra. Ha balról érkezett az állomásra, akkor 10 perc múlva lesz bárhány óra, ha jobbról jött, akkor múlt tíz perccel. Előfordulhatott egy-két percnyi ingás bármely irányban, de egy dízelmozdony sem volt még atomóra, ennyi pontatlanságot elfogadtunk. Nem azért fogadtuk el, mert imádtunk erre a hangra teszem fel ébredni, hanem azért, mert nem volt más választás.
 
Először a Rákóczi
 
Július 2. óta azonban nagyot változott a világ. Éreztük azt, nagy változások jönnek, hiszen több évtizedes ábrándozás után megkezdődött a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasúti szakasz villamosítása. Láttuk ugyan a munkálatokat, a magasban húzódó vezetékeket, de hittük is, meg nem is, hogy egyszer tényleg csak villanymozdony húzza majd a szerelvényeket. Bár a hivatalos átadás még nem történt meg, de múlt hét keddtől immár villanymozdonyok érkeznek és mennek Sátoraljaújhely és Szerencs között is, ami jár ugyan hanghatással, de korántsem annyival, mint a dízelmozdonyok trombitálása induláskor. A villanymozdony érezhetően jobban húz, könnyebben gyorsul, a vágányokat is megerősítették, ezért csökkenhet a menetidő is.
 
Júliusa 2-án elsőként a MÁV TRAXX 007-es Rákóczi mozdonya futott be Sátoraljaújhely állomásra.
 
A vasútvonal villamosítása hatalmas előrelépést jelent a zempléni tömegközlekedésben, hiszen az ezt követő menetrendi módosítások után Budapest-Keleti pályaudvarról Sátoraljaújhelyig várhatóan rendszeresen közlekedő IC-vel, átszállás nélkül is eljuthat majd az utazóközönség. Ez természetesen rövidebb menetidőt és nagyobb kényelmet jelent, ami bízunk benne, hogy mind az itt élő emberek, mind pedig az ide látogató vendégek javát szolgálja majd.
 
Bánhegyi Gábor 
boon.h